THE BEST THING ABOUT LIFE IS LEARNING.

Friday 20 April 2012

Parlimen Malaysia part 2

PEACE EVERYONE!!
Saya terpaku di hadapan komputer riba @ laptop.Minda tengah tertumpu kepada tugasan yang satu.Aha!Saya menulis part 2 ini bagi melunaskan janji saya kepada kalian semua.Cewaaahh.Mesti ramai yang tak sabar nak tatap gambar masing2 kan.Glamour gtew..

Sebelum kita menghayati dan melemaskan diri kita dalam memori2 indah ke parlimen,saya nak katakan beberapa perkara.Lawatan ke Parlimen ini merupakan antara lawatan sekolah yang paling bermakna buat kami,pelajar PraU SMK TBS.Meskipun masa yang diperuntukkan untuk kami melihat perbahasan secara live adalah terhad namun ia tetap meninggalkan kesan yang mendalam kepada kami.

Tak lengkap rasanya hidup jika kami tidak dapat menyaksikan dengan sendiri pemimpin2 negara yang banyak membantu Malaysia berdiri di tahapnya kini.Setiap seorang dari mereka yang menjadi ahli dewan negara memainkan peranan yang cukup utuh dalam memastikan pembangunan negara sentiasa berada di tahap yang cemerlang.

Sesuai dengan sistem amalan negara iaitu demokrasi beperlembagaan, pemimpin yang dipilih oleh rakyat sudah tentu mempunyai aura2 yang tertentu.Justeru, saya yakin dengan lawatan kami ke parlimen,pelajar PraU SMK TBS dapat menghirup dan menangkap aura kepimpinan pemimpin kita.

Secara peribadi, saya merasakan lawatan ke parlimen merupakan lawatan yang paling banyak meninggalkan impaknya.Mungkin pendapat saya ini dipengaruhi dengan cita2 diri saya untuk menjadi sebuah pemimpin kelak.Tetapi saya cukup yakin dan percaya bahawa rakan2 yang lain turut mempunyai perasaan yang sama.

Justeru itu, saya ingin merakamkan beberapa ucapan terima kasih khas untuk mereka2 yang terlibat...

TERIMA KASIH KEPADA PEJABAT PELAJARAN DAERAH TAMPIN KERANA MEMBERI KUOTA LAWATAN SAMBIL BELAJAR KEPADA KAMI.

TERIMA KASIH KEPADA PIHAK PENTADBIR SEKOLAH KHUSUSNYA KEPADA TUAN PENGETUA CEMERLANG KITA KERANA MEMBENARKAN KAMI MELAKUKAN LAWATAN INI.

TERIMA KASIH KEPADA GURU-GURU YANG TERLIBAT TERUTAMANYA MEREKA YANG MENJADI GURU PENGIRING.WALAUPUN CUACA PANAS TERIK, TAPI CIKGU TETAP SETIA DISISI.


TERIMA KASIH KEPADA AJK PARLIMEN KHUSUSNYA SAUDARI SAIDATUL AQMA KERANA TELAH PENAT MELAKUKAN PAPER WORK YANG DIBANTU OLEH PUAN SHUAIDAH.

AQMA YG MEMAKAI KOT :)



TERIMA KASIH KEPADA ABANG PEMANDU BAS.TANPAMU KAMI TIADA DISANA.

SEMPAT POSING DALAM BAS..HAHA
TERIMA KASIH KEPADA SEMUA YANG TERLIBAT SECARA LANGSUNG DAN TIDAK LANGSUNG.

Mari kita lihat gambar2 yang sempat dirakam..

BELUM SAMPAI LAGI DAH BERPOSING..

BANYAK BERJASA BUS NIE




KAWAN KARIB EXCITED!!

SAYA TERUJA TGK GAMBAR NIE

CIKGU IKHWAN CUKUP BERGAYA

SAYA DAN ZAINUL..HAPPY TAK TERKATA!!

TAK NAK LEPASKAN PELUANG MERAKAM MEMORI

KAMILAH JEJAKA PILIHAN

RAMAINYA ORANG..

TAK SABAR YE BANG




KAWAN DULU KINI DAN SELAMANYA

Add caption

GURU-GURU PENGIRING YANG CUKUP BERDEDIKASI

WALAUPUN DAH NAK BALIK SEMPAT LAGI...

LEGEND

'CANDID OF THE DAY'

HUBUNGAN YANG SEMAKIN BERTAMBAH ERAT
ps: saya terlupa untuk coretkan disini, topik perbahasan pada hari tersebut ialah mengenai PEMANSUHAN ISA.Jadi kami adalah antara penonton yang menyaksikan sejarah dilakar di dinding demokrasi negara pertiwi.


BANGGA LAK DEH...HAHA


KAMI PENDOKUMENTASI!!

2 comments:

nadzmi said...

knape bagos sgt blok nie?????hahaha

STUDENT PRA-U said...

hahah terima kasih encik nadzmiiii