THE BEST THING ABOUT LIFE IS LEARNING.

Sunday 4 December 2011

PROGRAM JALINAN KASIH 2011

Assalamualaikum WBT dan salam sejahtera semuanya. Macam mana cuti? Okey ke tak okey? Hahahaha ...

Untuk entri kali ni, kami menyajikan kepada anda Program Jalinan Kasih Pelajar Pra Universiti SMK Tunku Besar Tampin yang berlangsung pada tarikh 3 November 2011 bertempat di Sekolah Kebangsaan Tunku Besar Tampin. 

Okey.. okey. Saya tau anda mesti tertanya-tanya apa intipati program ini? Program yang julung-julung kali diadakan ini bertujuan untuk memberi pendedahan kepada murid-murid Tahun Enam di SKTBT secara holistiknya mengenai apa yang akan mereka temui ketika melangkah ke alam sekolah menengah. Dah namanya program jalinan kasih, sudah tentulah program ini bertujuan untuk mengeratkan hubungan dalam kalangan pelajar Pra Universiti SMKTBT dengan murid-murid Tahun Enam SKTBT. Selain itu juga, program ini secara tidak langsung memberi pendedahan kepada pelajar Pra U bagi mempertingkatkan semangat kepimpinan di dalam diri masing-masing.

Dah-dah. Dari merapu panjang-panjang, jom kita 'layan' beberapa momen yang sempat kami rakamkan sepanjang hari itu. Jom!


TARA!! INI BANNERNYA !
Program dimulakan dengan ceramah daripada pelajar Pra U sendiri.


AKTIVITI CERAMAH PUN BERMULA


SEMUANYA TEKUN MENDENGAR CERAMAH
Aktiviti seterusnya adalah aktiviti latihan dalam kumpulan. Murid-murid dibekalkan dengan kad manila serta pen untuk mencipta logo kumpulang masing-masing. Kemudian, hasilnya hendaklah dipersembahkan. Jom lihat telatah mereka...

AKTIVITI LATIHAN DALAM KUMPULAN

ARAHAN DIBERI KEPADA MURID-MURID



MURID-MURID MEMBUAT COGAN KATA KUMPULAN

PERBINCANGAN SEDANG BERLANGSUNG

PEMBENTANGAN DILAKUKAN

NERVOUS KE DIK?

SAYA MAHU KEJAYAAN TERBILANG BERSAMA TEMAN = SMKTBT !!!!
Selepas rehat sebentar, kini tibalah aktiviti yang seterusnya. Sukaneka! Memang meriah. Walaupun panas terik, setiap pihak baik kami mahupun adik-adik sekolah rendah... semuanya memberikan komitmen yang cukup bagus.

TAKLIMAT DIBERI KEPADA BARISAN HAKIM
*MENGANTUK YA FAHMI

MURID-MURID DIBAHAGIKAN KEPADA KUMPULAN MASING-MASING

ACARA TARIK BOLA MENGGUNAKAN GELUNG

CEPAT DIK !!

BERSEMANGAT ADIK NI!

PASTI RAMAI YANG SUKA PERMAINAN NI. HAI... TERINGAT ZAMAN KECIK-KECIK DULU

BAWA BOLA PING PONG MENGGUNAKAN SUDU
Setelah kepenatan, kami masuk ke dalam dewan bagi mengikuti acara seterusnya sekali gus yang terakhir pada hari itu iaitu Majlis Penutup. 

BARISAN TETAMU VVIP

UCAPAN DARIPADA GPK PRA U

UCAPAN DARIPADA PENGETUA CEMERLANG  SMKTBT

CENDERAHATI KEPADA VVIP

SAGUHATI

"WE ARE THE CHAMPION !!!"

Boleh dikatakan, program ini selain memberi manfaat kepada pelajar-pelajar Pra U, ini secara tidak langsung 'membebaskan' kami seketika selepas masing-masing menghadapi minggu-minggu peperiksaan yang cukup memenatkan otak kami. Merdekalah sekejap. Walaupun penat, tetapi masing-masing sanggup turun padang memberikan kerjasama bagi menjayakan program ini. Terima kasih kepada setiap pihak yang terlibat. Baik guru mahupun pelajar Pra U, semuanya telah memberikan komitmen yang begitu cemerlang ! 
Syabas dan terima kasih!




WE ARE AWESOME !!!
Bertambah satu lagi memori manis dalam hidup kami sebagai penuntut ilmu di Pra Universiti SMK Tunku Besar Tampin. 

No comments: